RİCALAR - İSTEKLER (REQUESTS)

Bana bir …(kalem) verebilir misiniz lütfen?
Can you give me a ….. (pen) please?

Sizi rahatsız ettiğim için özür dilerim.
I am sorry to trouble you.

Lütfen bana yolu gösteriniz.
Please show the way.

Kapıyı kapar mısınız,lütfen?
Will shut the door,please?

Bana bir iyilikte bulunabilir misiniz?
Could you do me a favour?

Müsaade eder misiniz?(otobüste vs.)
Excuse me.

Ne arzu ederdiniz?
What would you do like?

…(masa)nın nerede olduğunu söyleyebilir misiniz?
Could you tell me where …(table)is?

Ne istiyorsunuz?
What do you want?

Bir paket şeker istiyorum.
I want a packet of sugar.

Bir gömlek(bir çift ayakkabı,bir şişe şarap)istiyorum.
I want a shirt(a pair of shoes,a bottle of wine).

…(kitap)ister misiniz?
Do you want …(book)?

…(kalemlik)ister miydiniz?
Would you like …(pencilcase)?

…(kaşık)ı uzatabilir misiniz,lütfen?
Can you pass the …(spoon) please?

Hiçbir şey istemiyorum.
I don’t want anything.

Bir telefon edebilir miyim?
Can I make a telephone call?

Faks çekebilir miyim?
May I send a fax?

Nereden kontör kartı alabilirim?
Where can I get a phonecard?

Kontörlü telefon var mı?
Is there a public telephone?

Nerede bir internet vafe bulabilirim?
Where can i find an internet cafe?

Maillerimi okumak istiyorum.
I want to read my e-mails.

Nasıl bir mail gönderebilirim?
How can I send an e-mail?

Telefon kartı bulabilir miyim?
Can I find a phonecard?

Cep telefonunuzu kullanabilir miyim?
May I use your mobile phone?

Bu gömlekleri satın almak istiyorum.
I want to buy these shirts.

Size bir soru sorabilir miyim?
Can I ask you a question?

Kaleminizi ödünç alabilir miyim?
Can I borrow your pen?

…(tuvalet)i gösterebilir misiniz?
Can you show …(toilet)?