PRATİK İNGİLİZCE / ABOUT US (KENDİMİZ HAKKINDA)

Adım Ali’dir : My name is Ali (may neym iz Ali)

Türk’üm : I am Turkish (ay em törkiş)

İstanbul’luyum : I am from İstanbul (ay em fırom İstanbul)

30 yaşındayım : I am …(30) years old (ay em törti yiırz old)

Ben bir öğrenciyim : I am a student (ay em e sütuyudınt)
Ben bir işadamıyım : I am a businessman (ay em e biznısmen)
Ben bir doktorum : I am a doctor (ay em e daktır)

İstanbul’da yaşıyorum : I live in İstanbul (ay liv in İstanbul)

Bu otelde kalıyorum : I am staying in this hotel (ay em sitaying in dis hotel)

Tatillerimi Marmaris’te geçiriyorum : I spend my holidays in Marmaris.

Amerika’nın neresindensiniz ? : Where in America are you from ? (weyr in amerika ar yuu from)
Which part of America are you from ?

Babam bir mühendistir : My father is an engineer (may fadır is en enciniyr)

Adınız nedir : What is your name ? (wat iz yor neym)

Soyadınız nedir : What is your surname (wat iz yor sör neym)

Fransız mısınız ? Are you French ? (ar yu firenç)

Nerelisiniz ? : Where are you from ? (weyr ar yu fırom)

Kaç yaşındasınız ? : How old are you ? (hau old ar yu)

Ne iş yapıyorsunuz ? : What do you do ? (wat du yu duu)

İşiniz nedir ? : What is your job ? (wat iz yor cob)

Evli misiniz ? : Are you married ? (ar yu merid)

Evet, evliyim ? : Yes, I am married (Yes, ay em merid)

Bekarım : I am single (ay em singıl)

Çocuğunuz var mı ? : Do you have children ? (du yu hev çıldrın)

Bir oğlum ve bir kızım var : I have a son and a daughter (ay hev e san end e dootır)

Ali adında bir oğlum var : I have a son called Ali (ay hev e san kold Ali)

Çocuğum yok : I don’t have children (ay dont hev çıldrın)

Karım bir doktordur : My wife is a doctor (may wayf iz e daktır)

Kocam bir banka müdürüdür. My husband is a bank manager (may hazbınd iz e benk menıcır)

Kardeşleriniz var mı ? : Do you have brothers or sisters ? (du yuh ev bıradırs or sistırs)

Hiç kardeşim yok : I don’t have any brothers or sisters (ay dont hev eni bıradırs or sistırs)

Bir erkek kardeşim var : I have a brother (ay hev e bıradır)

Bir arkadaşım var İngiltere’de : I have a friend in England (ay hev e firend in inglınd)

Yolculuk yapmayı severim : I like travelling (ay layk tirevıling)

70 kiloyum : I am seventy kilos (ay em sevınti kiloz)

Boyum 1,80 dir : I am 1 metre eighty centimeters tall (I am 1 metre 80)
(ay em wan mitır eyti)

Hobilerim sinema ve müziktir : My hobies are cinema and music (may hobis ar sinema end miyuzik)

Ben müslümanım : I am muslim (ay em muzlim)