Günlük dualar

DUALAR

Allâhümmec alnî minet tevvâbîne vec alnî minel mutatahhirîn
(Allah’ım, beni çok tövbe edenlerden ve çokça temizlenenlerden eyle.)

Allâhümme innî eûzu bike min ilmin lâ yenfau, vemin kalbin lâ yahşeu, vemin nefsin lâ teşbau, vemin da’vetin lâ yüstecâbu lehe.
(Allah’ım, fayda vermeyen ilimden, korkmayan kalpten, doymayan nefisten ve cevapsız dualardan sana sığınırım.)

Yâ mukallibel kulûb, sebbit kalbî alâ dînike.
(Ey kalpleri evirip çeviren Allah’ım, kalbimi Sen’in dinin üzerinde sabit kıl.)

Rabbi yessir, velâ tuassir, rabbi temim bil hayr.
(Allah’ım, işimi kolaylaştır zorlaştırma, sonunu hayra çıkar.)

Allâhümme inneke afüvvün, tuhibbul affe fa’fu annî.
(Allah’ım, sen affedicisin, affı seversin, beni de affet.)

Allahümme lâ tuhricnâ mineddünyâ illâ meaşşehâdeti vel îmân.
(Allah’ım, bizi bu dünyadan şehadetsiz ve imansız çıkarma.)




Hz.Muhammed (s.a.v): “Allah’ım, hayat benim için hayırlı olduğu sürece beni yaşat, ölüm benim için hayırlı olduğunda da canımı al.”

Yatarken: “Bismikallâhümme ahye ve emût.”
(Allah’ım, senin ismini anarak ölür ve dirilirim.)

Uyanınca: “Elhamdülillâhillezî ahyâne ba’de mâ emâtene ve ileyhinnüşûr.”
(Bizi öldükten sonra dirilten Allah’a hamd olsun, O’nun huzurunda haşrolunacağız.)

Camiye girerken: “Allâhümmağfirlî zunûbî veftahlî ebvâbe rahmetik.”
(Allah’ım, günahlarımı bağışla, bana rahmet kapılarını aç.)

Ezan duası: “Allâhümme rabbe hâzihidda’vetittâmmeti vessalâtil kâimeh, âti seyyidinâ muhammedinil vesîlete vel fazîlete veddaracetil âliyeh, veb’ashu makâmen mahmûdenillezî veaddeh, inneke lâ tuhliful mîâd, birahmetike yâ erhamerrâhimîn”

Hz.Muhammed (s.a.v): “Günde 100 defa ‘sübhânallahi ve bi hamdihî, sübhânallâhil azîm’ diyenin küçük günahları denizlerin köpüğü kadar da olsa bağışlanır.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder